Meta tags (etiketler) nasıl olmalıdır sorunu dün gece almış olduğum bir eleştirinin ardından detaylı bir şekilde cevaplamaya çalışacağım bu makalemde. Bir gönderi altında meta keywords alanını uzun zamandır kullanmadığımı yazmamın üzerine şu cevabı aldım: “Serhat Sağlam kardeşim kullanmadığın için zaten seo da bir yer edinememişsin”. SEO’da yer edinmek farklı bir tabir. Bundan sonra yer edinmeye çalışacağım.
Meta Tags Nasıl Olmalıdır
Şimdi isterseniz konumuza gelelim. Meta tags nasıl omalıdır ? Hemen sizlere bir örnekle açıklamaya çalışayım. Örneğimde meta keywords kullanmadığı için SEO’da yer edinemeyen bir seo firması olsun. Hemen kaynak kodlarından meta tags alanını nasıl oluşturduklarını aşağıda paylaşayım sizlerle. Sizde seohocasi.com’a girip fareye sağ tıkladıktan sonra “Sayfa kaynağını görüntüle” alanı ile bu meta tags alanına ulaşabilirsiniz.
Yukarıda SEO’da yer edinemeyen SEO Hocası’nın meta tags (etiketler) alanını görmektesiniz. Bu firmanın örnek bir kelimede ne olsun o kelime seo olsun nasıl bir şekilde Google’da listelendiğine bakalım.
Bu andan itibaren yazdıklarımı çok iyi bir şekilde okumanızı tavsiye ediyorum. Haydi başlayalım.
- Meta Title
Sitenizin ya da sayfanızın başlığının kullanıldığı alandır. <title></title> etiketleri arasına yazılanlar Google’da herhangi bir arama yapıldığında sayfa başlığınız olarak görünmektedir. Zaten title kelimesinin Türkçe karşılığı başlık kelimesidir. Hemen ilk görselde title tagının nasıl kullanıldığına bakalım.
<title>SEO Hocası – Yeni SEO Topluluğu</title>
2. görsele baktığınızda ise Google’da nasıl listelendiğini inceleyelim. Dikkat ederseniz Google’a seo yazdığımızda title etiketi arasına yazılanlar mavi alanda karşımıza çıkıyor. Hemen şu sonuca varabiliriz. Title etiketleri arasında yazılan kelimeler Google roborları tarafından başlık olarak algılanır ve Google’da böyle bir indeks atar.
Önemli: Meta title ile ilgili bir çok SEO uzmanı 60 – 70 kelime arasında olmalıdır der. Bu kesinlikle yanlış bir tabirdir. Meta title en fazla 600px genişliğinde olmalıdır. Bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştım daha önceki bir makalemde. Kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.
Google Meta Title Genişliği Artık 600px
- Meta Description
Sitenizin açıklamasının yazıldığı alandır. <meta name=”description” content=”…”/> Üç nokta yerine yazılan kelimeler Google ve diğer arama motorları tarafından sitenizin açıklaması olarak algılanma ve indekslerde sitenizin açıklaması meta description etiketi içerisinde yer alan kelimelerden oluşmaktadır. Bu arada description kelimesinin Türkçe karşılığının açıklama olduğunu da hatırlatalım. Hemen ilk görselde description tagının nasıl kullanıldığına bakalım.
<meta name=”description” content=”SEO Hocası, Tüm SEO sektörünü bünyesinde barındıran eğitim, etkinlik ve tüm SEO ajanslarından teklif alabileceğiniz bağımsız bir platformdur.“/>
2. görsele baktığınızda ise Google’da nasıl listelendiğini inceleyelim. Dikkat ederseniz Google’a seo yazdığımızda description etiketi içerisine yazılanlar mavi alanın altında karşımıza çıkıyor. Hemen şu sonuca varabiliriz. Description etiketi içerisine yazılan kelimeler Google robotları tarafından site açıklaması olarak algılanır ve Google’da böyle bir indeks atar. Meta açıklama kısmınında ortalama 1200px olmasını tavsiye ederim.
Önemli: Siteniz ya da sayfanız için belirlediğiniz 1 tane description alanı vardır. Ancak Google siteniz içerisinde bulunan diğer kelimelerden oluşan bir arama yapıldığı zaman listelenen açıklama kısmını değiştirebilir. Hemen şunu yapıyorum daha iyi anlayabilmeniz için. SEO Hocası’nın ana sayfasında bulunan “Toplamda 40.000 Adet Satılan Uzmanından SEO” kelimesini kopyalayıp Google’a arama yapıyorum. Karşıma aşağıda olduğu gibi belirlenmiş olan meta description cümlesinden farklı bir cümle çıkıyor.
- Meta Keywords
Gelelim makalemi yazmama sebep olan alana. Bir zamanlar hepimiz kullanırdık meta keywords etiketini. Yüzlerce kelime yazardık bu alana. Ama Google bu alanın artık önemsiz olduğunu ve robotlar tarafından es geçildiği açıklamasını yaptıktan sonra SEO uzmanları olarak kullanmamaya başladık. Mesela archive.org üzerinden Seo Hocası’nın 2010 yılındaki kodlarına ulaştım. Aşağıda seo dersleri, wordpress, seo eklentileri, danışmanlık, google, seo, tema, tasarım, webmaster ve optimizasyon kelimelerini <meta name=”keywords” content=”….” /> arasında kullandığını görebilirsiniz.
Önemli: Meta keywords diye bir şey yok artık. Kullanmayın kullandırmayın. Maalesef internette bulunan ve yıllar öncesinde yazılmış olan makaleleri okuyarak sosyal mecralar üzerinden yanlış bilgilendirmelerde bulunabiliyor insanlar.
- Canonical
Üçüncü sıradaki etiketimiz ise canonical. Kesinlikle kullanılmasını tavsiye ederim. Canonical URL olarak adlandırılır bu kısım. Sitenizdeki bir içeriğe birden fazla URL ile ulaşılıyorsa eğer bu durum arama motorları tarafından spam olarak algılanabilir. Böyle bir durumda yazılmış olan içeriğin en değerli URL’sinin ne olduğunu Google’a bildirmeniz gerekir. Canonical URL tam bu noktada devreye girmektedir. Mesela sadece seohocasi.com yazıldığında tarayıcıda seohocasi.com açılıyorsa ve aynı zamanda sadece https://www.seohocasi.com yazıldığında sadece https://www.seohocasi.com açılıyorsa bu durumda canonical URL kullanmak önemlidir. Örnek kullanımı aşağıda paylaşıyorum.
<link rel=”canonical” href=”https://www.seohocasi.com/” />
- property=”og:locale“
Bu etiketin ne anlama geldiği aslında locale kelimesinin Türkçe karşılığından anlaşılabiliyor. <meta property=”og:locale” content=”tr_TR” /> etiketini kullandığınızda tr_TR sayesinde bu sitenin Türkiye’de hizmet verdiğini arama motorlarına bildirmiş oluyorsunuz. Webmaster Tools aracılığı ile de belirleyebilirsiniz ama meta tags alanında olmasını tavsiye ederim. Webmaster Tools üzerinden nasıl yapılacağını aşağıdaki görseli inceleyerek öğrenebilirsiniz. Anlamını özetlemek gerekir ise benim sitem Türkiye’de hizmet veriyor diyorsunuz robotlara.
Aslında buraya kadar meta tags alanının ne işe yaradığını ve nasıl kullanılması gerektiğini sizlere aktarabildiği düşünüyorum. Şimdi sizden bir isteğim var. Diğer meta etiketleri kopyalayıp Google’a yazın. Karşınıza çıkan sonuçlardan ne anlama geldiklerini öğrenin. Unutmayın en büyük öğrenme yöntemi direk doğru bilgiye ulaşmak değil o bilgiyi detaylı bir şekilde araştırmaktır.
Ozan Durak kardeşim sana da bu makale aracılığı ile teşekkür ederim.
Meta Tags Kullanımı Hakkında Sorulan Sorular
Meta tags kullanımı hakkında aklınıza takılan bütün soruları hemen aşağıda bulunan yorum alanın sorabilirsiniz. Bilgi dağarcığım kadarı ile sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.
Güzel Bir Makale Olmuş Ellerinize Sağlık Yanlız Benim Bir Sorunum Var Sorun Derken Mecburi Bir Sorun
Sayfa Başlığı (Title)
Anahtar Kelimeler (Keywords)
Sayfa Tanımı (Description)
Benim Sistem Kodlama Yapısı olarak Bu Şekilde Anahtar Kelimeler Yani Meta Keywords Kullanılıyor.Bu Alanı Boş Bırakırsam Anahtar Kelime Ekleyecek Bir Yerim Yok Sistemin Seo Kodlaması Eski Tip Olduğu İçin Değişiklik Yapılamıyor.Bu Konu Hakkında Düşünceniz Nedir Acaba Teşekkürler
Mühüp Bey merhaba;
Anahtar kelimeler alanında hiçbir şey yazmamanıza rağmen kendiliğinden mi oluşuyor anahtar kelimeler ? Ya da şöyle sorayım boş bıraktığınızda ilgili alanda boş mu kalıyor kaynak görüntüle üzerinden baktığınızda.
Selamlar.
Çok faydalı bir makale oldu teşekkürler