Bütçesi o kadar fazla olmasa da hayallerimi süsleyen motor Bajaj Pulsar 200 NS. Binlerce motor arasından tasarım açısından en çok beğendiğim motosiklet. Henüz test sürüşü yapamadığım ancak hakkında çok şey bildiğim performans motosikleti. Gerek kullananlar tarafından yazılmış olan yüzlerce yorum gerekse de uzmanların incelemeleri ile bu motosikleti siz değerli motosiklet sevenlere anlatmak istiyorum.
KTM Teknolojisine Yakın
Bajaj Pulsar 200 NS Hindistan yapımı bir motosiklet. Bilindiği üzere Bajaj markası KTM ile ortak olan bir şirket. Kısaca anlatmak gerekirse KTM’ler Hindistan’da üretiliyor ve ardından Avusturalya’da kontrolleri yapılarak satışa sunuluyor. Bajaj aslında Pulsar 200 NS’de, KTM marka 200’lük motosikletlere rakip olarak çıkmış bir motor diyebiliriz. Bajaj’ın KTM’den öğrendiklerini kendi markaları üzerinde denemesi gibi. Mesela Bajaj Pulsar’ın motor bloğu KTM marka Duke 200’e çok benziyor. Yani ondan ilham alınmış durumda. Ama Pulsar’a daha az benzin yaksın diye 3 buji teknolojisi eklenmiş. KTM’nin büyük motorlarında olan ve farklı zamanlarda ateşlenen buji teknolojisi Bajaj Pulsar 200 NS’de kullanılmış.
Benzin Yakımı Oldukça İyi
3 Buji kullanılmasının sebebi ise az benzin yakılma isteği ve gaza basıldığında tepkisinin az olması. Duke 200’de gaza bastığınız zaman ani tepkiler alırsınız ama Bajaj Pulsar 200 NS’de daha yumuşaktır bu tepki. Yüksek devirlerde ise torkun biraz düşük olduğunu söyleyebiliriz. Sonuçta 200cc bir motor çok fazla şey beklememek gerekiyor. 0-60 km/saat hız arasında oldukça iyi bir kalkışa sahip olduğunu söyleyebiliriz ancak biraz daha hızlanınca orta seviyelerde değerlendirilebilir.
Konfora Önem Verilmiş
Bajaj Pulsar’ın elciklerinde ise lastikli dipler bulunmakta. Bu sayede motorun titreşimlerinin gazı ve elinizi etkilemesi engellenmiş durumda. Aynı zamanda ayaklıklarında diplerinde bu teknoloji kullanılmış. Yani kullanıcıların konforu düşünülmüş denebilir. Oturuş pozisyonuna gelince dizler motora tam denk geliyor ve yine rahat bir pozisyon alabilmeniz sağlanıyor. Duruşu yani benim en çok sevdiğim dış yeri ise tasarımı. Dışarıdan bakıldığında insanı etkileyen bir motosiklet. Bajaj Pulsar 200 NS’in diğer sevdiğim özeliklerinden bir tanesi ise fren ve amortisörlerin kendi sınıfındaki motorlara göre daha yumuşak yani konforlu olması. Biliyorsunuzdur ki vitesli motorların kullanımı oldukça zordur en ufak hatayı affetmezler. İşte bu motorda o hatanın biraz önüne geçilmiş. Sıkıntı olabilecek bir durumu ise arkaya oturacak olan yolcu arkadaşlarınız olabilir. Bir Scooter’a göre o kadar konforlu olduğu söylenemez. Ancak arkadaki için güzel bir sissy bar ekleme imkanınız olursa buradaki konforu da arttırabilirsiniz. Vitesli motorda her ne kadar komik görünse de rahatlık önemli.
Lastiklerini Değiştirin Kesinlikle
100 km’de 2 ile 3 litre arasında benzin yakar. Sizin kullanım şeklinize göre değişiklik gösterir. Göstergeler ise tam olması gereken yerlerde. Hatta kullanılan tuşlarda (uzun kısa far, sinyal vesaire..) gece görülmesi için yanlarına ışık yapılmış. Gösterge bölgesinde bir çok ayrıntıya yer verilmiş örneğin deviri çok artırdığınızda uyarı ışığı yanıyor. Lasitiklere gelince yüksek hız yapılabilecek lastikler değil. Hatta direk Michelin bir marka lastikle değiştirmenizi önerebilirim.
Bir çok kişinin beğenmediği ama aksine benim beğendiğim şey 4 ile 5’inci vites arasında olan boşluk. 4. vitesten 5. vitese geçerken biraz sert olunması gerekiyor aksi taktirde geçemeyebilir. Dış malzeme ise KTM ile karşılaştırıldığında biraz orta seviyede olduğu söylenebilir. Ama sorun yok çizik ya da çatlaklarda malzeme değişikliği yapıldığında daha ucuza gelir. Aynalarda ise omuz kontrolü isteyen bir motosiklet. Yani ölü nokta biraz fazla. Arka çamurluk ise efsane diyebilirim. Yağmur çamurun fazla olduğu bir Türkiye’de yaşıyoruz ve arka çamurluklar ile çamur ve suyun üzerinize gelme ihtimali sıfıra indirilmiş neredeyse.
Düşük Bütçe İle Hayalinizdeki Motosiklet Olabilir
Düşük bütçeli ve mükemmel tasarımlı bir motosiklet istiyorsanız eğer siyah renkte Bajaj Pulsar 200 NS’i almanızı tavsiye ederim. Ama yazımdaki artı tarafların yanı sıra eksi taraflarını da göz önünde bulundurun.
S.a öncelikle iyi günler benim bi sorum olacaktı bu motor hakkında herkes birşey diğiyor biri iyi digiyor biri kötü gerçekten bu motor güvenle alabileceğimiz bir motormu piyasada satiliklar var düzgün temiz bir pulsar ns 200 nerden bulabiliriz güvenemiyorum 2 el pulsarlara motoru servise felan göstersek anlamı zamanında yağı değiştiğini bi sıkıntısı olup olmadığını bakmakla anlayamayız çünkü motoru baştan aşağı bilen bi kişiye inceletmek istiyorum
22500 km kullanım sonunda (ilk motorum ybr125-53000km) öneririm tam bir F/P ürünü.
2016 model Bajaj Pulsarımı haziran 2016 tarihinde almış bulunuyorum 2014 ve 2015 ini kullanmadığım için değişiklikler nelerdir bilmiyorum ama bu motorlarda olan kronik stop etme sorunu bende hiç olmadı motosiklet hakkındaki izlenimlerimi (https://forum.donanimhaber.com/m_120148685//tm.htm#120300759) bu linkte inceleyebilirsiniz fırsat buldukça yol yapıyorum gezdiğim yerleri filan burada aktarıyorum herhangi bir sorun yaşamadığım için şu an bir soruna değinmedim çok şükür ama sorulan sorulara elimden geldiğince cevap veriyorum
motorumu haziran ayında 7.850 TL’ye kadıköy Bay Motodan aldım plaka masrafları kıyafetler hatta kasko dahil (kaza hırsızlık filan ne olur ne olmaz) 10 BİN TL’ye patladı
Motorun simdiki fiyati 8.300 tl ileride fiyati artarmi bende 2017 de alacagim insallah
Melih Bey merhaba;
Fiyat bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Umarım bir gün alırsınız.
Selamlar.
pulsarın 2016sında değişiklikler olmuş 2014 den farklı bunlar neler biliyormusun kardeş
Eren Bey merhaba;
Maalesef bilmiyorum ama 2016 modelini beğenenler olduğunu duydum.
Selamlar.
Bence siyah çok klasik görünüyo tarzı eski duruyo bence siyah beyaz olanın daha sportif agresif bi görüntüsü var kırmızı olansa oyuncak gibi görünüyo
Bu arada KTM Avusturya markası 😉
Merhaba Erkan;
Orada bir yanlışlık olmuş Avusturya markası olduğunu bende biliyorum ancak Avustralya yazmışım. Oldukça dikkatlisin. Teşekkürler bilgilendirme için.
Selamlar.
Bajaj’ın özellikle siyah olanı benim çok hoşuma gidiyor. Diğerleri tasarımı o kadar kaldıramıyor. Şu aralar fiyatta da bir düşüklük olduğu için alabilirim. Bilgilendirmeler için teşekkürler Serhat.
Hindistan yapımı olmasına rağmen tasarım açısından beni en çok etkileyen motosikletler arasındadır. Ancak bahsettiğiniz gibi üzerinde bulunan lastiklerle yola çıkılmamasını öneririm. Kesinlikle michelin taktırın.
Serhat Bey merhaba. Sİyah bajaj pulsar almak istiyorum. Satın alabileceğim tavsiye edebileceğiniz bir yer var mıdır ?
Merhaba Okan;
Kesinlikle tavsiye edebileceğim tek yer Peker Motor. İstanbul’da tanıdığım en iyi teknik servis ve Bajaj Pulsar’ın yetkili satıcısı. Benim selamımı söyle ayrıca yardımcı olurlar sana. Aşağıda iletişim bilgilerini paylaşıyorum.
Adres: Galatadere Cad. No:92 / A-B (Filiz Cami Karşısı) Kâğıthane / İstanbul
Telefon:(0212) 268 44 54
Tel/Faks:(0212) 269 18 86
Gsm: (0532) 615 21 81
E-posta: hpeker@pekermotor.com
Selamlar.
Kardes benimde ilk motorum bu ilk biniste biraz zorlanirsin sonra alisirsin hic durma al tavsiye ederim bisiklet kullaniyorsan bunuda kullanirsin. Vites gecislerini ogrendinmi sikinti yok.
Kafamda çok fazla soru işareti var abi. 19 yaşındayım 1.80 boy 76 kilo. Bu motor bana uyar mı diye sormak istiyorum. Artı olarak ben daha önce motor kullanmadım yani motorum yoktu. Ehliyetimi aldım Ama. Yıllardır da bisiklet kullanıcısıyım neden bunu söyledim? çünkü iki tekerleğin nerde nasıl kullanılacağını iyi ögrendim. Asıl sorum şu Başlangıç olarak bu motor bana ağır gelmez di mi? Öğrenmek istedigim bu
Merhaba Murat Can;
İlk motor olarak benim tavsiyem Honda PCX 150 ya da SYM EVO 250 tarzında bir motor almandır. Trafikte motor kullanımını iyi bir şekilde öğrendikten sonra ise BAJAJ Pulsar hoşuna gidiyorsa ona geçersin. Ama bilmeni isterim Scooter’u konforlu ve rahat bir şekilde kullanırsın vitesli motorda ise o kadar fazla konfor ve rahatlık arama.
İlla vitesli motor alacağım dersen başlangıç olarak BAJAJ Pulsar iyi bir başlangıç motosikleti diyebilirim. Genelde CBR 250 başlangıç motorudur derler ama yapmış olduğum denemelerde ilk motor kullanacaklar için hem ağır hem de gaz, vites açısından keskin bir motordur.
Selamlar.