Sitelerimden bir tanesini DMOZ’a kayıt ettirmiştim. Bu kayıt tamamlandıktan sonra Google’da sitemin anasayfası için aramalar yaptığımda, description alanında DMOZ açıklaması çıkmaktaydı. Ara ara düzelmeler oluyordu yani benim sitemde bulunan meta description alanı çıkıyordu. Ancak google gibi getir yaptığımda ya da sitenin ana sayfasına yeni içerikler eklediğimde yine DMOZ’da bulunan açıklama çıkmaya devam ediyordu.
Yapmış olduğum kısa bir araştırmanın ardından DMOZ açıklamasının engellenebileceğini ve siteme eklenen meta description alanını aktif olarak kullanabileceğimi öğrendim. Bu konu hakkında bir çok forumda araştırma yapmıştım ancak doğru cevabı Google’un kendi sitesinden öğrenebildim.
Dmoz Açıklamasının Google Aramalarında Çıkmaması İçin
DMOZ’a kayıt ettiğiniz sitenin, Google dizininde arama yapıldığında anasayfa linkinde çıkmamasını istiyorsanız eğer bunu Google botlarına bildirmeniz gerekmektedir. <meta name=”robots” content=”noodp”> kodunu sitenizin header sayfasına yani diğer meta etiketlerinin arasına koyduğunuz taktirde, ilk Google Bot’u sitenize geldiğinde, sitenizde belirlemiş olduğunuz description alnını alacaktır.
DMOZ Neden Önemlidir ?
DMOZ Google’un faydalandığı ve çok fazla önem verdiği bir açık dizin kaynağıdır. Bu sebeple Google bu dizin kaynağında sahip olduğunuz açıklamayı dikkate alarak ana sayfanız için arama yaptığınızda açıklama kısmında, DMOZ’a yazılan içeriği çıkarmaktadır. Her ne kadar bir çok forumda DMOZ artık eski önemini yitirmiş dense de benim fikrim DMOZ’a kayıtlı olan internet siteler arama motoru optimizasyon konusunda hala bir adım önde.
Yukarıda vermiş olduğum kodunda içerisinde yer aldığı ve aynı zamanda Google tarafından sayfa başlıkları ve snippetler hakkında detaylı bilgiler verdiği sayfaya ulaşabilmek için https://support.google.com/webmasters/answer/35624?hl=tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Bir yanıt yazın