Firmalar ellerinde bulunan ürünleri internette satabilmek için online satış sitesi açmaktadırlar. Online satış sitesi açabilmek için ise elektronik ticaret yani e-ticaret yazılımları kullanılmaktadır. E-ticaret yazılımları internette firma sahiplerini ve online ürün satın almak isteyen milyonları buluşturan sitelerin açılmasını sağlayan sistemlerdir.
Kredi kartı kullanım sayısı ile paralel olarak internet kullanım sayısı artmaktadır. İnsanlar artık alışverişlerini e-ticaret siteleri üzerinden gerçekleştirmektedir. Firmaların e-ticaret yönlenmesi de bu artışa yani her gün artan talebe arz oluşturabilme isteğinden kaynaklanmaktadır.
Yukarıdaki iki paragrafta e-ticaret siteleri hakkında bilgi vermeye ve bu sitelere olan talebin gün geçtikçe arttığından bahsetmeye çalıştım. Ancak son zamanlarda dikkat ettiğim bir nokta bulunmakta. Firmalar e-ticaret sitelerini açıyorlar ancak site açıldıktan sonra hemen kullanıcı akınına uğrayacaklarını zannediyorlar. İlk başlarda ürün eklemeleri yapılıyor ve ardından yavaş yavaş kullanıcı gelmeye başlıyor. Ancak kısa bir süre sonra eklenen ürünlerin ivmesi ya da sayısı düşüyor. Buna paralel olarak da sitenin arama motorları nezlinde güncel olmamasından dolayı siteye gelen kullanıcı sayısı, doğal olarak da satışların azaldığı gözleniyor.
E-ticaret sitesi açtıktan sonra dikkat!
E-ticaret sitesi açtıktan sonra 3 ana konuya dikkat edilmesi gerekiyor. Bu konular nelerdir anlatmadan önce ilk başlarda ürün eklemeleri sonucu sitenize gelen kullanıcı sayısından bahsetmek istiyorum. Ürünlerinizi satabilmek için bir site açıyorsunuz. Ardından yavaş yavaş ya da xml ürün entegrasyonu özelliği sayesinde ürünlerinizin tamamını ekliyorsunuz. Bu süreç zarfında sitenize belirli bir kullanıcı akışı olduğunu göreceksinizdir. Bunun sebebi sitenizin yenia çılması ve doğal bir şekilde içerik girilmesinden dolayıdır. Başta Google olmak üzere Yandex, Yahoo, Bing vb. arama motorları sitenizi indekslemeye başlar. Yeni açılmış bir site olduğunuz için ise size sıralamalarda öncelik tanır. Yani sitenize gelen kullanıcılar arama motorları üzerinden gelecektir. Bununla birlikte eklediğiniz ürünün başka firmalarda satılmıyor ve aynı zamanda kullanıcılar tarafından aranıyor olması da sitenize gelen kullanıcı sayısını arttırıcı özelliğe sahip olacaktır. Ancak bir süre sonra sonra yukarıda bahsettiğim gibi sitenize gelen kullanıcı sayısında düşüşler yaşanacaktır.
Peki Neden ?
Artık siteniz yei değildir. Arama motorları tarafından öncelik tanınmayacaktır. Sitenize eklenen içerik yani ürün sayısında düşüşler olduğu için aktif bir site olarak görülmemeye başlayacaksınız. Sıralamalarda düşüşler yaşamaya başlayacak sizinle birlikte farklı sitelerde de aynı ürünlerin eklenmesi ile karşılaşacaksınız. İşte e-ticaret sitesi açtıktan sonra online satışa devam edilmemesinin en büyük sebeplerinden bir tanesi budur. Aslında bu nokta bir e-ticaret sitesinin dönüm noktasıdır. Ya site ile ilgilenilecek ve hayal olan satışların daha fazlası yapılacaktır ya da siteye ilgi kesilecek ve kısa bir süre sonra da kapatılacaktır. Her ikisi içinde yüzlerce örnek bulunmaktadır.
E-ticaret’de Başarıya Ulaşmak İstiyorsanız Bu Üçlüyü İyi Öğrenin
Her sitede olduğu gibi e-ticarette de başarıya ulaşabilmek için SEO, SEM ve SMO konularının çok iyi bilinmesi gerekir. SEO; arama motoru optimizasyonu, SEM;arama motoru reklamcılığı ve SMO; sosyal medya optimizasyonudur. Bu üç konuya da hakim uzmanlar bulunmaktadır. İlk yapılacak iş SEO; SEM ve SMO konusunda profesyonel bir ekip ile çalışmak olabilir. Bununla birlikte sizlerde kendi çabalarınız ile b üç konuya zamanla hakim olabilirsiniz. Peki nedir SEO, SEM ve SMO ?
Bu sorunun cevabını Neticaret’de yazmış olduğum makaleler ile vermiştim. Eğer öğrenmek için ilgili iseniz aşağıda vereceğim linklere tıklayarak okuyabilirsiniz. Bununla birlikte www.neticaret.com.tr‘nin anasayfasında bulunan Google site içi aramayı kullanarak bütün makalelere istediğiniz kelimelerde arama yaparak ulaşabilirsiniz.
SEO: Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Olmalıdır
Bu paylaşıma şapka çıkartılır. Büyüksün admin.