E-ticaret siteniz var ve rakipleriniz ile aranızdaki farkların neler olduğunu merak ediyorsanız rakip analizi araçlarını kullanmanız gerekir. Sadece meraktan dolayı değil aynı zamanda yapılması gereken çalışmaların da neler olacağını öğreneceğiniz rakip analizleri ile işinizi daha etkili bir şekilde yönetebilirsiniz.
Bugüne kadar sitenizin durumu hakkında hiç bir analiz yapmamış olabilirsiniz. Aşağıda paylaşılacak olan rakip analizleri sayesinde sizle aynı sektörde bulunan rakipleriniz arasında hangi konumda olduğunuzu, hangilerinden geri kaldığınızı ve ilerleyebilmek için yapmanız gereken çalışmaları öğreneceksiniz.
Başta SEO, yani arama motorlarında (Google, Yandex, Bing, Yahoo ve benzeri.) üst sıralarda yer alabilmek için yapılan çalışmalar olmak üzere, adwords çalışmaları, sosyal medya çalışmaları, tasarımsal çalışmalar gibi bir çok analizi anlık bir şekilde inceleyebilirsinz. Dilerseniz hemen rakip analizi nasıl yapılır ve yapılabilmesi için açılmış olan siteler ve programlar nelerdir sizlerle paylaşalım.
E-ticaret’de Rakip Analizi Nasıl Yapılır
E-ticaret’de rakip analizi yapabilmeniz için online olarak analizler veren sitelerden yararlanacağız. Özellikle uluslar arası geçerliliği olan siteler arasından seçmeler yaparak rakip analizini nasıl yapmanız gerektiğinden bahsedeceğiz.
1. Alexa
1996 yılında kurulan Alexa sayesinde internet sitelerinin web trafikleri hakkında bilgi alabilir ve kullanıcı davranışları sonucu sitenizin Türkiye ve Dünya sıralamalarına ulaşabilirsiniz. Kullanıcı trafiğinin hangi kaynaklardan geldiğiniz öğrenebildiğiniz gibi sitenize ve rakip sitelere alınan link sayılarını ve hangi kelimelerden sitelere kullanıcı girişi oluğunu takip edebilirsiniz. Bu analizleri direk olarak http://www.alexa.com/ adresinden yapabileceğiniz gibi tarayıcılar (Chrome, Firefox, Internet Explorer) için geliştirilmiş olan toolbarları indirerek de yapabilirsiniz. Alexa sayesinde rakiplerinizin sıralamalarını öğrenebilir, en çok hangi kelimeler aracılığı ile arama motorlarından trafik sağladıkları öğrenebilir ve bu analizleri kendi siteniz ile karşılaştırabilirsiniz.
2. Ahrefs
Hemen hemen her SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) uzmanının ilgi ile kullandığı bir analiz sitesidir Ahrefs. Bir siteye verilen backlinlerin yani bağlantıların sayısını ve bu sitelerin ne kadar değerli olduklarını sizlere göstermektedir. Bilinmelidir ki trafiği ve bilinilirliği fazla olan sitelerden sağlanan bağlantılar arama motoru optimizasyonunu olumlu bir şekilde etkilemekte ve sitenize gelen kullanıcı trafiğini arttırmaktadır. Rakiplerinizin hangi sitelerden backlink aldığını ve sizin sitenize verilen bağlantıları https://www.ahrefs.com/ sitesinden öğrenebilir ve rakip analizinizi yapabilirsiniz.
3. AdGooroo SEM Insight
Rakiplerinizi sizden ya da sizleri rakiplerinizden ayıran en önemli çalışmalardan bir tanesi de pazarlama için yapılan reklam çalışmalarıdır. Alınan reklamlar doğrultusunda rakiplerinizin sayfaları ne kadar görüntülenmiş, hangi mecralardan reklam almışlar, sizlerle aralarındaki farklar neler detayları ile birlikte inceleyebilir ve rakip analizinizi yapabilirsiniz. http://www.adgooroo.com/ adresine giriş yaparak üye olmanız yeterlidir. Analiz için yapmanız gerekenler sizlere tanıtılacaktır.
4. Page Speed Insights ve GTmetrix
Her iki sitede (Page Speed Insights ve GTmetrix) hız testi siteleridir. Ana sayfanız, ürün sayfalarınız ve yazılarınızın ne kadar sürede açıldığını bu araçlar sayesinde öğrenebilirsiniz. Bir sitenin açılma hızı ne kadar düşük ise yani ne kadar çabuk açılıyorsa, o kadar arama motorları tarafından kullanıcı dostu site olarak görünmektedirler. Hem kullanıcıların sitenizden hemen çıkma oranları düşmekte hem de arama motoru optimizasyonunu olumlu bir şekilde etkilemektedir. Bütün özellikleri aynı olan iki site karşılaştırıldığında, hızlı olan site bir adım önde olacaktır. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ ve https://www.gtmetrix.com/ sitelerine giriş yaparak rakiplerinizin ve kendi e-ticaret sitenizin hız testlerini yapabilir ve yapılması gereken değişiklikleri inceleyebilirsiniz.
5. Spyfu
Spyfu bir çok analizi sizlere bir arada verebilen bir analiz sitesi. Özellikle kelime, SEO ve adwords analizleri ile ön plana çıkıyor. Rakiplerinizin hangi kelimeler üzerine çalışma yaptıklarını takip edebilir, kendi siteniz için çalışma yapmanız gereken kelimeleri öğrenebilirsiniz. Arama motoru Google tarafından yapılan güncellemelerin ardından sitenize yaşanan değişimleri takip edebilirsiniz. Alınan bağlantıları görebilirsiniz. Hız testi harç neredeyse bütün analizleri sizlere sunan bir sayfa diyebiliriz. http://www.spyfu.com/ adresinden detaylı analizlere ulaşabilir ve rakip analizlerini yapabilirsiniz.
6. Open Site Explorer
Olmazsa olmazlar arasında yer alan open site explorer site analiz sitesini ise en son sıraya koyduk. Bu analiz sitesini de sizler inceleyin. https://moz.com/researchtools/ose/ adresine giriş yaparak kendi sitenizin ve rakiplerinizin analizlerini yapmaya başlayabilirsiniz.
Yukarıda sizlerle 6 rakip analiz aracı paylaşılmıştır. Sadece rakip analizi yapmanıza değil aynı zamanda sitenizin durumu hakkında bilgi sahibi olmanızı da sağlamaktadırlar. Yapacağınız her analiz sonucu daha çok bilgiye sahip olacak ve yeni çalışmalarınızı bu analizlere göre yapacaksınız. Türkiye ve dünyada bir çok SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), SEM (Arama Motoru Reklamcılığı) ve SMO (Sosyal Medya Optimizasyonu) uzmanının tercih ettiği analiz araçları arasında yer almaktadırlar.
Bir yanıt yazın