Google Adwords reklam türleri maliyet açısından 5’e ayrılır. Bunlar tıklama başına maliyet, edinme başına maliyet, görüntüleme başına maliyet, geliştirilmiş tıklama başına maliyet, bin gösterim başına maliyetdir. Genel olarak kafa karıştırıcı bir şekilde ingilizce olarak söylenirler ama ben her zaman Türkçe karşılıklarını yani anlayabildiğimiz dili tercih ederim. Ama yine de ilk olarak İngilizce karşılıklarının ne olduğunu sizler paylaşayım.
TBM: Tıklama Başına Maliyet = CPC: Cost Per Click
EBM: Edinme Başına Maliyet = CPA: Cost Per Acquisition
GBM: Görüntüleme Başına Maliyet = CPV: Cost Per View
BGBM: Bin Gösterim Başına Maliyet = CPM: Cost Per Mille
GTBM: Geliştirilmiş Tıklama Başına Maliyet = ECPC: Enhanced Cost Per Click
Google Adwords türlerini ben bildiklerim kadarı ile bir kategoriye koydum. Daha fazla reklam türü bulunuyor olabilir ama Google Adwords’e dahil olan ve benim bildiklerim bunlar. Şimdi teker teker her kavramın ne anlama geldiğini açıklayayım.
TBM Tıklama Başına Maliyet
Reklamlarınız Google arama dizininde ya da Google’un sahip olduğu yayıncı sitelerde aramalı ve görüntülü bir şekilde gösterilir. Reklamlarınıza her tıklandığında belirlemiş olduğunuz ücreti ödersiniz. Örnek olarak Google arama dizininde çıkabilmek için 10 tane kelime belirlersiniz. Her kelime başına tıklamaya maksimum tıklama başına ödeme tutarı olarak 0,30 seçersiniz. Reklamlarınıza 100 defa tıklandığında 0,30*100= 30 TL ödeme yaparsınız. Aynı algoritma hzırlamış olduğunuz banner reklamların yayıncı sitelerde gösterilmesi ve tıklanması üzerine de geçerlidir.
EBM Edinme Başına Maliyet
Bu reklam türünde bir hedef dönüşüm belirlenir. Belirlemiş olduğunuz döünüşümler üzerinden ödeme yaparsınız. Edinme başına maliyet sayesinde bir dönüşüm için ödemek istediğiniz tutarı Google Adwords’e bildirme olanağınız bulunmaktadır. Dönüşüm optimize edici ile kullanılır. Hedef EBM ve Maksimum EBM olmak üzere ikiye ayrılır.
a. Hedef EBM: Bir dönüşüm için ödemek istediğiniz ortalama tutarı belirlersiniz. Teklifler bu tutarın altında ya da üstünde olabilir ancak yine de dönüşüm başına maliyet ortalaması Hedef EBM’e eşit olur.
b. Maksimum EBM: Her bir dönüş için ödenmek istenen maksimum tutarı belirtir. Dönüşüm optimize edici kullanıldığında ise tekliflerin çoğu belirtilen maksimum tutarın altında olmaktadır.
GBM Görüntüleme Başına Maliyet
Hazırlamış olduğunuz bir video için Google’dan reklam alırsınız. Videonuzun Google yayıncı siteleri, youtube ve benzeri sitelerde izlenmesi başına bir tutar ödersiniz. Örnek olarak hazırlamış olduğunuz video için 1 izleme tutarını 0,2 TL belirlediniz. Videonuz 1000 defa izlendiğinde 200 TL ödeme yaparsınız.
BGBM Bin Gösterim Başına Maliyet
Reklamlarınızı çok kişinin görmesini istiyorsanız eğer 1000 gösterim başına bir maliyet hesabı yapareak Google ve yayıncı sitelerinde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Burada tıklama başına bir ödeme yapılmaz sadece 1000 gösterim başına ödeme yapılmaktadır. Hazırlamış olduğunuz reklam görselleri tıklama oranlarını en çok etkileyen faktörler arasında yer almaktadır.
GTBM Geliştirilmiş Tıklama Başına Maliyet
Haid bunu da sizler araştırark öğrenin. Google Adwords’ün bu sayfasında konu hakkında detaylı bilgiler verilmiş. Aynı zaman özetlemiş olduğum diğer konular ile ilgili açıklmalara da ulaşabilirsiniz. Zaten anlatmak yerine link paylaşma sebebim buydu.
Google Adwords reklam türleri özetle bir alatım yaptım. İlerleyen zamanlarda bu reklamları en aktifve geri dönüşü oranları en fazla olacak şekilde nasıl kullanmanız gerektiği ve Adwords hakkında detaylı anlatımlarda yapacağım.
Bir yanıt yazın