Bugün çok güzel bir soru aldım. Google Adwords’te SEO var mı diye ? SEM kategorisinde uzun zamandır yazı yazmadığımı fark edince de sorulan soruya vermiş olduğum yaklaşık bir saatlik cevabı bu makalem ile sizlerle paylaşmak istedim.
Google Adwords’te SEO Var mı ?
Kesinlikle vardır. Gerçek ve etkili bir Google Adwords hesap ayarlaması kesinlikle bir SEO uzmanının direktifleri doğrultusunda yapılmalıdır. Tabi ki o SEO uzmanı da çalışma yaptığı sektörü en ince ayrıntısına kadar bilmelidir. Bütün bunlarla birlikte Google Adwords’ün bütün yenilikleri ve sunmuş olduğu ayrıcalıklar kullanılmalıdır. Şimdi dilerseniz bir örnekleme ile Google Adwords’te SEO’nın nasıl olduğunu açıklayayım sizlere.
Beni bir SEO firmasının sahibi olarak düşünün. Amacım’da hem doğal sıralamada hemde arama ağı reklamlarını kullanarak birinci sırada çıkmayı istiyorum. Doğal bir şekilde üst sıralarda yapılması gereken çalışmaları SEO Çalışması Nasıl Yapılır konu başlıklı makalemde açıklamaya başladım. Henüz ON PAGE SEO hakkında bilgilendirme yaptım ancak OFF PAGE SEO hakkındaki bilgilendirmelerde çok yakında gelecektir. Neyse kafanızı fazla karıştırmadan örneklemeye devam edelim.
Türkiye’nin En İyi SEO Firması
Örneklemeyi Türkiye’nin En İyi SEO Firması konu başlıklı makalem için yapmak istiyorum. Bu makalemdeki amacım en iyi seo firması kelimesinde hem doğal hem de aramalı reklamlarda ilk sırada çıkmak. Doğal sıralamada yazmış olduğum makale ve ardından ufak bir SEO çalışması ile “en iyi seo firması” kelimesinde 1. sıraya geldim. Şimdi ise amacım “en iyi seo firması” kelimesinde reklamlarda da ilk sırada yer almak. Bunun nasıl yapılacağını maddeler halinde sizlerle paylaşayım.
- Amacım “en iyi seo firması” kelimesinde 1. sıraya çıkmak. Henüz Adwords reklamlarımı yayınlamaya başlamadan önce makalemi bu konu üzerine yoğunlaştırdım. Yazı başlığı, açıklaması ve site içeriğinde bu kelimelerin yer almasını sağladım. Buradaki amacım sadece doğal aramada çıkmak değildi. Aynı zamanda Google Adwords arama ağı reklamları içinde bir hazırlıktı. İlk maddemiz bir kenarda dursun ✓
- Şimdi gelelim reklamlarımızı ayarlamaya. SEO bilgilerimiz işte tam bu noktada devreye giriyor. Hani bir makale yazdığınızda üst sıralara çıkmak istediğiniz kelimeleri makalenizin title, description ve linkinde geçirirsiniz ya. İşte Google Adwords arama ağı reklamlarını ayarlarken de bu kurala uymanız oldukça önemlidir. “en iyi seo firması” kelimesi için benim ayarladığım reklam modelini hemen aşağıda sizlerle paylaşayım.
Başıkta “en iyi seo firması” kelimesini geçirdim. Tabi ki bağlantı ve bana sunulmuş olan açıklamada da. Bütün bunlarla birlikte SEO’nun Türkiye’deki karşılığı arama motoru optimizasyonu kelimesini de. İkinci maddemizde tamamdır ✓
- Sayfanızın hızlı açılması, kullanıcıları sayfada tutan argümanların (video, fotoğraf, grafik, istatistik ve benzeri) olması ve sayfanın sürekli güncellenmesi. Makaleme bakıyorum görsel konusunda oldukça iyiyim. İlgili sayfaya giren kullanıcılar anlattıklarımı tüm detayları ile birlikte okuyor. Dikkat ederseniz yorumlarda geliyor ve cevaplanıyor. Bunlar SEO için önemli olan şeylerdir diyor olabilirsiniz. SEO’nun yanında Google Adwords reklamları içinde önemlidir. Merak etmeyin makalenin sonunda bilgi vereceğim. Bu maddede bir kenarda dursun ✓
- İlk aşamada kendi reklamlarınıza tıklayın. Evet yanlış duymadınız tıklayın. 100 TL, 200 TL hiç bir karşılık almadan harcayın. Bir nevi sahte tıklamalar yapın. Farklı IP’lerden. Kendi telefonunuzdan yapın hatta bu tıklamaları. Hücresel veri ağını kapatıp açın. IP değişikliği olsun. Arada uygulamalardan tarayıcı geçmişini silin. uçak moduna alıp kapatarak bu işlemleri yapın. 1 hafta kadar yapmanız yeterlidir. Sahte tıklamalara net bir çözüm bulunamadığı için bu tavsiyede bulunuyorum. reklam ile sitenize her girişte gerçek kullanıcı gibi davranın. Sayfa ile ilgilenin. Farklı sayfaları dolaşın. Bu maddemizi de aklımızda tutalım ✓
- Reklamımı ayarladıktan sonra “en iyi seo firması” kelimesi için bir kalite puanı verecekti Google Adwords. Başlangıç puanı 6, 6, 6’dır. Hemen bu noktada kalite puanının ne olduğunu support Google üzerinden aldığım bir açıklama ile sizlerle paylaşayım.
Kalite puanı; reklamlar, anahtar kelimeler ve açılış sayfalarınızın kalitesine ilişkin bir tahmindir. Yüksek kaliteli reklamlar, maliyetlerin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesini sağlayabilir. 1-10 arası bir ölçek kullanılarak bildirilen Kalite Puanınızı ve bileşenlerini (tahmini tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi) hesabınızın “Anahtar Kelime Analizi” alanında görebilirsiniz. Reklamlarınız ve açılış sayfalarınız kullanıcı için ne kadar alakalı olursa daha yüksek Kalite Puanı alma olasılığınız o kadar artar.Kalite puanı, reklam açık artırmalarındaki genel performansınıza yönelik toplu bir tahmindir ve Reklam Sıralamasını belirlemek amacıyla açık artırma sırasında kullanılmaz. Kaynak
- Yukarıda anlatmış olduğum maddeler sayesinde beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi puanınızı arttırarak kalite puanınızı da arttırmış olursunuz. Kalite puanının artması sayesinde de hem daha düşük bütçe ile Google Adwords arama ağı reklamlarında daha üst sırada yer alır hem de birinciliği rakiplerinize bırakmazsınız. Aşağıdaki videoyu lütfen izleyin ve ardından kalite puanı üzerine biraz araştırma yapın.
- Bu maddeye kadar sabırla okuduysanız eğer sizleri tebrik ederim. Google Adwords’te SEO var mı sorusunu artık sizlerde cevaplayabilirsiniz. tam bu noktada şunu hatırlatmak isterim mesela. Vermiş olduğum örnek ile ilgili arama ağı reklamı versem sadece şu kelimeler olurdu. seo, seo firmaları, seo firması, en iyi seo firması, en kaliteli seo firması, türkiyenin en iyi seo firması, en iyi seo firması hangisi. Farklı kelimeler için de reklam vermek istediğimde örneğin en iyi seo uzmanı, seo çalışması nasıl yapılır ve benzeri kelimelerinde o kelimelere özgü sayfalar oluştururum. Örnek olarak seo çalışması nasıl yapılır, seo nasıl yapılır kelimelerinde reklam ayarlaması yapacağım makalem başta da belirttiğim gibi SEO Çalışması Nasıl Yapılır konu başlıklı makalem olur.
- Bu maddede de en çok yapılan bir hatayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Google Adwords arama ağı reklamlarında Geniş Eşleme, Tam Eşleme ve Sıralı Eşleme ayarlamaları vardır. Maalesef Adwords’e ilk adım atanların yaptığı hata bu ayarlamaları es geçmeleridir. Nedi peki tam, geniş ve sıralı eşleme ? Burada hemen aşağıda linkleri paylaşıyor ve genelde yaptığım şeyi yaparak sizlerin daha iyi öğrenebilmesi için araştırmalarınıza bırakıyorum. Bu arada sizler aşağıdaki yazıları okumadan önce şunu belirteyim. Ben sadece tam ve sıralı eşleme kullanırım. Hatta kimi hesaplarda sadece sıralı eşleme.
Makalemi burada bitiriyorum. Anlayamadığınız yerler mutlaka olacaktır. Görüşlerimi onaylamayabilirsiniz de. Bu sebeple aşağıda bulunan yorum alanını kullanarak dilediğiniz soruyu sorabilir veya sizlerde tecrübeleriniz ile makaleme katkıda bulunabilirsiniz.
gayet acıklayıcı olmuş. Elinize sağlık
Mert Bey merhaba;
Değerli yorumunuz için sizlere çok teşekkür ederim.
Selamlar.
Adwords seo olur mu sorusuna net cevap olmuş, ama adwords ün siteye yapılan seo ya etkisi olur mu? Sorusunu merak ediyorum 🙂
Makaleti zevkle okudum, teşekkürler.
Merhaba;
Değerli yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim.
Selamlar.
Çok Güzel Bir Makale Olmuş Aklımda Kalsın Çok Yakında Bir Çalışmam İçin Bana Kaynak Olacaktır.Teşekkürler Serhat Bey Başarılarınızın Devamını Dilerim.
Şinasi Bey merhaba;
Ne demek sizlere yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
Selamlar.
Serhat Bey Emeğinize sağlık. Şu sıralar ben de adwords kullanıyorum. Saydığınız bir çok yöntemi kullanmadığımı fark ettim. Adwordw, seo, web tasarım bence ayrılmaz bir üçlü. İyi bir strateji ile çok güzel yerlere gelmek gayet kolay ve bir o kadar da eğlenceli oluyor.
Hasan Bey merhaba;
Ne demek sizleri bilgilendirebildiysem ne mutlu bana.
Selamlar.