Sitenizin ana sayfasının meta description alanı yani açıklama kısmı, sitenize girmiş olduğunuz açıklamaya göre Google’da farklı bir şekilde çıkıyorsa eğer bunun bir kaç tane sebebi olabilir.
1. Google’da bulunan açıklamanız çok kısadır. Ve bu sebeple Google ana sayfada bulunan herhangi bir yazıyı açıklama olarak karşınıza çıkartabilir.
2. DMOZ sitesine kaydınız vardır. O kayıtta oluşturduğunuz açıklama Google’da görünebilir.
3. Çok sayıda (10-50) <h1>, <h2> ve diğer taglardan kullanmış olabilirsiniz. Bu sebeple Google bu tagların ön plana çıkmasını istediğinizi düşünerek bu taglarda siteniz ile benzer açıklamalar çıkartabilir.
4. Meta description alanınız yani Google’da indekslenmesini istediğiniz alan siteniz ile tamamen farklıdır. Bu sebeple Google ana sayfada bulunan açıklamalardan en uygununu arama yapan kullanıcılara gösterebilir.
Şimdi dilerseniz Google’da farklı çıkan açıklamanıza sebep olabilecek olan yukarıdaki sorunların çözümlerinin neler olduğunu teker teker açıklayalım.
Çözüm 1: Meta description alanını ortalama 130-150 karakter alanında sitenize uygun bir şekilde düzeltiniz. Örnek vermek gerekirse siteniz www.netahsilat.com olsun. Ve bu siteniz için bir açıklama alanını aşağıdaki örnekteki gibi oluşturmuş olun.
<meta name=”description” content=”Netahsilat e-tahsilat sistemi ve yazılımı.”> Bu açıklama oldukça fazla kısadır ve düzeltilmesi gerekir. Nasıl mı ?; <meta name=”description” content=”Netahsilat online tahsilat sistemleri, internetten sorunsuz bir şekilde tüm kredi kartlarından tahsilat yapabilmenizi sağlayan bir e-tahsilat yazılımıdır.”>
Çözüm 2: DMOZ sitesinde bir kaydınız var ve oradaki açıklamanız sitenizde çıkıyor ise bunun çıkmamasını Google’a bildirebilirsiniz. Bu bildirimi yapabilmek yani DMOZ kaydının açıklamasının çıkmaması için <meta name=”robots” content=”noodp”> kodunu <head>….</head> etiketlerinin arasına eklemeniz gerekir.
Çözüm 3: Aslında üçüncü sorunun çözümü oldukça basit. Google’un istemiş olduğu sayılarda sitenizde h etiketlerini kullanınız. Google’un istediği en fazla bir <h1> etiketi, en fazla 4 <h2> etiketi ve en fazla 4 <h3> etiketidir.
Çözüm 4: Sitenizin geneli ile alakalı bir açıklama oluşturun. Örnek olarak www.netahsilat.com sitesi internette online tahsilat yapılabilmesi için kullanılan bir yazılımdır. Bu sitenin description alanına <meta name=”description” content=”Kim bu sistemi kullanmak ister en güzel en kaliteli ilk çıkan harika bir şey”> tarzında bir açıklama oluşturursanız Google bu açıklamayı çıkarmaz. Ama onun yerine <meta name=”description” content=”Netahsilat e-tahsilat sistemi internette kredi kartlarından online tahsilat yapılabilmesi için kullanılan ileri teknoloji bir yazılımdır”> kullanımı oldukça uygun bir kullanım şeklidir.
Not: Meta descriptionda değişiklik yaptıktan sonra webmaster tools aracından Google Gibi Getir yaparak bunu arama motoru Google’a bildirmeniz de fayda bulunmaktadır.
Google’un Son Güncellemeleri
Google son güncellemelerinde şunu açık açık söyledi. Sitenizin açıklama kısmı farklı çıkabilir. Ben arama yapan kullanıcılara en uygun açıklamayı çıkartacağım dedi. Yani meta descriptiondan daha fazla beğendiği ya da kullanıcı aramasına uygun olabilecek bir yazıyı açıklama olarak ona gösterebileceğini açıkça belirtti. Bir içeriğiniz var. Bu içeriğe özel bir başlık ve açıklama oluşturdunuz. Google’da arama yapıldığından bu başlık ve açıklamanın çıkmasını beklersiniz. Ancak kullanıcı içeriğin içerisinde bulunan bir yazı üzerine arama yaparsa Google o oluşturduğunuz sayfayı o açıklamaya göre çıkaracaktır.
Buradan çıkarılacak sonuç bir sayfada bulunan içerik sayısı ne kadar fazla ise sitenize gelen kullanıcı sayısı da o kadar fazla olacaktır. Çok indeks değil az, öz ve kullanıcıyı doğru bilgilendiren çok içerik diyelim ve makalemizi bitirelim. Sorununuzun çözülmesi dileğiyle.
Bir yanıt yazın