Google’un 2015 Algoritması

Son zamanlarda Google’un dikkatimi çeken bir algoritmasını bu makale aracılığı ile anlatmak istiyorum. Yapmakta olduğum çalışmaları da bu algoritmaya uygun bir şekilde yön veriyorum. 

Google’un 2015 Algoritması

Google 2015 yılında daha farklı bir hizmet sunuyor kullanıcılarına. Arama sıralamalarınızı ülke, il, ilçe hatta bulunduğunuz mahallenin konumuna göre değiştiriyor. Örnek vermek gerekirse İstanbul’da 10 tane e-ticaret firması varsa, İstanbul’da arama yapan kullanıcılar için bu firmaları ön planda çıkartıyor. İzmir’de, Ankara’da ve diğer illerde de e-ticaret firmaları bulunmakta ancak konuma özgü bir şekilde sıralamaları ön plana çıkartıyor.

Yukarıdaki algoritmada ise Google’un en çok dikkat ettiği şeylerin başında Google haritalarda yer almanız geliyor. Yani Google’a nerede olduğunuzu bildirmeniz. Bununla birlikte alan adınız içerisinde il isimlerinin olması, içeriklerinizde il ve ilçeye göre başlıklar oluşturmanız ya da hizmet verdiğiniz yere göre sayfa ve içeriklerinizi yazmanız bulunduğunuz yerde yapılan aramalarda sıralamalarınızı arttırıyor. Bu arada bilmeyenler için Google’da Haritalı Bir Şekilde Yer Almak konu başlıklı makalemi okumanızı tavsiyte ederim.

Hemen Bir Örnekle Açıklayalım

Doğaltaş kelimesini baz alalım. Bu kelimede İstanbul’da bir arama yapıldığında ile sırada istanbuldogaltas.org sitesi geliyor. Aynı arama aşağıdaki görselde olduğu gibi İzmir yapıldığında ise izmirdogaltas.com sitesi ve İzmir’de hizmet veren siteler ön plana çıkıyor. Durum böyle olunca bende başka bir site için çalışma yapmaya karar verdim.  Çok sevdiğim bir abimin bir sitesi için farklı illeri baz alarak yani farklı il kelimeleri ve hizmet faaliyetlerinin olduğunu göstererek yeni içerikler oluşturmaya başladım. http://www.dogaltasdizayn.com/kategori/genel sayfasından bu kontrolü gerçekleştirebilirsiniz. Yaklaşık 15-20 günlük yapmış olduğum çalışma sonucu bir çok ilde doğaltaş kelimesinde ilk sıraya geldi sitesi. istanbuldogaltas.org ya da izmirdogaltas.com siteleri bu illerde oldukça geri sıralardaydılar. Sebebi ise yapılan çalışma il bazlı değildi.

google-konum-degistirme

Google’un Bu Algoritması Kime Yaradı

Google’un yapmış olduğu bu algoritma değişikliği il ve ilçe bazlı çalışan firmaların sitelerinin değerlerini aşırı bir şekilde arttırdı. Kim bu siteler derseniz örneğin haber sitesi olan milliyet.com, yemek sitesi olan yemeksepeti.com, ilan sitesi olan sahibinden.com. Bu sitelerin hit, alexa durumları, genel sıralamalarını takip ediyorsanız hep eskisine göre daha iyi yerlerde olduklarını görebilirsiniz. Peki bunun sebebi nedir ? Hepsi ile ve ilçe bazlı çalışan sitelerdir. Bu sitelere girip bir arama yaptığınızda il, ilçe, köy, mahalle gibi kategorilere ayrılmış sayfalar olduğunu görebilirsiniz.

Bu Algoritmaya Uygun Nasıl Çalışma Yapılabilir ?

Bu çalışma özellikle Türkiye’nin 81 iline hizmet vermekte olan firmalar için hem uygun hem de firmayı istediği yere getirebilecek en büyük çalışmalar arasında yer almaktadır. Ne yapmanız gerekir ? Oldukça basit. Örnek olarak balık ve av malzemeleri satan bir firmasınız. Satış hedefinizin olduğu 25 tane il ve bu illerde toplam 200 tane ilçe var. Her il ve her ilçeye uygun balık ve av malzemeleri ile ilgili makaleler oluşturun. Bu makaleleri sosyal paylaşım siteleri başta olmak üzere bir çok alanda paylaşılmasını sağlayın. Uzun bir zaman zaman alacaktır ancak dönüşleri oldukça iyi olacaktır.

Başlık, Açıklama ve İçeriği İle örnek Bir Makale

Tittle: Manisa Alaşehir Balık ve Av Malzemeleri

Description: Manisa Alaşehir ilçesinde bulunanlar balık ve av malzemelerini sitemiz üzerinden en uygun fiyatlara alabilirler.

Makale İçeriği: Av ve balık malzemesi satın almak isteyenler, sitemiz üzerinden en uygun fiyatlar, farklı çeşit seçenekleri, özel indirimler ve fırsatlar ile bu isteklerini yerine getirebilirler. Manisa Alaşehir ilçesine ücretsiz kargo gönderimi yapılmaktadır….

………..

……….

Ürün detaylarımızı incelemek için ürünlerimiz sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Herkese iyi çalışmalar.

Yukarıda vermiş olduğum örneği anlamayanlar için SEO Uyumlu Ürün Sayfası Oluşturmak konu başlıklı yazmış olduğum makaleyi okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

Google 2015 Algoritması

Google’un bu algoritmasının uzun yıllar boyunca değişmeyeceği kanaatindeyim. tabiki bu anlatmış olduğum çalışma Google’un sahip olduğu algoritmaların oldukça küçük bir kısmını oluşturmaktadır. Ancak henüz bu çalışmayı yapan site ve firma sayısı çok az olduğu için katkısı ve geri dönüşüm oranları sizler için hayal ettiğinizin daha üzerinde olacaktır.

İlgili Yazılar


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılanlar

Sis tahmini nasıl yapılır

Sis tahmini meteorolojistler tarafından nasıl yapılır bu makalemde tüm detayları ile birlikte anlatmaya çalışacağım. Bilgileri vermeden önce sis nedir ve...

El freni nasıl çekilir?

El freni nasıl çekilir? El freni nasıl çekilir bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu anlatım Hemen...

Araba benzinli mi, dizel mi nasıl anlaşılır?

Araba benzinli mi, dizel mi nasıl anlaşılır? Araba benzinli mi, dizel mi nasıl anlaşılır bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir...

Arabanın silecek suyu nereye konur?

Arabanın silecek suyu nereye konur? Arabanın silecek suyu nereye konur bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu...

Lastik hava basıncı fazla olursa ne olur?

Lastik hava basıncı fazla olursa ne olur? Lastik hava basıncı fazla olursa ne olur bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir...

Lastik hava basıncı kaç olmalı?

Lastik hava basıncı kaç olmalı? Lastik hava basıncı kaç olmalı bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu...

Lastiğe hava nasıl basılır?

Lastiğe hava nasıl basılır? Lastiğe hava nasıl basılır bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu anlatım Hemen...

Doğru ayna ayarı nasıl olmalı?

Doğru ayna ayarı nasıl olmalı? Doğru ayna ayarı nasıl olmalıdır bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu...