SEO Uzmanları ve Firmaları Dikkat!

Uzun zamandır SEO hakkında bildiklerimi çok fazla paylaşmadığım için gerek bu sektörden olan takipçilerimin gerekse de internet kullanıcılarından şikayetler almaya başladım. Bu makale aracılığı ile belirteyim. Çok yakın bir zamanda serhatsaglam.com.tr/seo ve serhatsaglam.com.tr/sem sayfalarını yayınlamaya başlayacağım. Bu sayfalarda arama motoru optimizasyonu ve ve arama motoru reklamcılığı üzerine sahip olduğum deneyimleri an ve an videolu ve açıklamalı anlatımlar yaparak paylaşacağım.

Makaleme oldukça farklı bir giriş yaptım bunun farkındayım ancak ilk paragrafı unutup neden SEO UZMANLARI ve FİRMALARI DİKKAT başlığını attığımı açıklamaya çalışayım.

GOOGLE KÖKLÜ BİR DEĞİŞİKLİĞE GİDİYOR

Google tarafından sürekli yeni algoritma güncellemelerinin yapıldığını görüyoruz. Bu güncellemeler üzerinde tartışıyoruz. Yapılan güncellemelerin adlarına (Panda, Penguen, Çekirdek.. ve benzeri) onlarca makale yazıyor ve tecrübelerimizi de internet ortamında paylaşıyoruz. Her zamanda Google köklü bir değişikliğe gidiyor diye atıyoruz başlıklarımızı. Ama fark ediyorum ki ben dahil olmak üzere bir çok SEO uzmanı bildiklerini paylaşmaktan çekiniyor. Gerek bilgilerin zamanla gerçekliğini kaybetmesi korkusu gerekse de birazcık bencillik. Şimdi ise sanırım gerçek olan, yapılması ve yapılmaması gereken şeyleri tek tek anlatıp bu bencilliği üzerimden atma zamanı. Haydi başlayalım.

SEO UZMANLARI VE SEO FİRMALARI DİKKAT

Bu yazımı okuyan her SEO uzmanı ve SEO firması gerçek güncelleme şimdi geldi ve yavaş yavaş etkilerini sürdürmeye devam ediyor. Hatta yavaş yavaş demeyelim ona hız ve hız devam ediyor. Doğru bildiklerimizin ya da çekinerek yaptığımız bir çok çalışmanın artık farkındalar. Farkındalar derken dünya ekonomisini elinde bulunduran onlar. GOOGLE ve çevredekileri. Yavaş yavaş bir çok SEO uzmanına darbe vurmaya başladılar. Bir taraftan SEO Uzmanlığı mesleğini ortadan kaldırmaya çalışıyorlar bir taraftan da bunu yapamayacaklarını ve bizlere ne kadar çok ihtiyaçlarının olduğunu biliyorlar.

Şu anda ihtiyaçları oldukları kısmı bir kenara bırakıp yapılan yanlışlar üzerine giden ve kendini güncellemeyenlere çok sağlam darbe vuruyorlar. Şu anda cezalandırdıkları ve cezalandırmaya devam ettikleri sitelerin tek tek takipçisiyim. Ve yapılan yanlışların hepsinin aynı olduğunu görüyorum. Girişi çok uzattım dimi. Haydi bir çoğumuzun hangi yanlışları yaptığını ve neler olacağını tek tek paylaşayım. Yazdığım her madde tamamen benim görüşlerimi ve deneyimlerimi kapsamaktadır.

1. TANITIM YAZILARI

Bir zamanlar farklı farklı sitelerden bağlantı satın alırdık. Yeni bir site açar yüzlerce bağlantı satın alır sonra da istediğimiz kelime de istediğimiz sıraya istediğimiz sürede gelmeyi başarırdık. 2008 yılında milyonlarca aramaya sahip olan ve herkesin hala daha her gün arama yaptığı bir kelimede sadece bir kaç haftada birinci sıraya geldiğimi ve 6 ay boyunca o kelime türevlerinin hitleri sayesinde aldığım reklam kazançlarını çok iyi bilirim. Ama ne olmuştu kısa bir süre sonra yapılan bu çalışmalar arama motoru robotları tarafından tespit edilmeye başlandı. Halbuki ne kadar güzel oluyordu istenen bir kelime de istenen bir sıraya gelebilmek için sadece birazcık para harcamak.

Şimdi de görüyorum ki herhangi bir kelime de daha üst sıralarda yer alabilmek direk olarak tanıtım yazılarına başvuruluyor. Bu yazılardan üst sıraya çıkılmak istenen kelimeye bağlantı veriliyor. İşe yarıyor mu ? Bu sorunun cevabını direk olarak artık hiç bir işe yaramayacak ve bu çalışmaya devam edenlerin başına büyük dert açacak cevabını veriyorum. Ne zaman mı ? 2016 yılı içerisinde. Ne olursa olsun kelime bazlı çalışmalar yapılan tanıtım yazılarından uzak durun. Tanıtım yazısı yazdırılan site ne kadar büyük bir site olursa olsun, bugüne kadar hiç bir tanıtım yazısı çıkmamış dahi olsun kelimeye odaklı tanıtım yazılarına izin vermeyin. Ne diyor bu ya sanki kendi yapmadı, yapmıyor dediğinizi çok iyi biliyorum. Bir şey olmaz sitem veya çalışma yapılan siteler sağlam dediğinizi de.

Hemen çok iyi bildiğiniz bir siteden sizlere örnek vereyim. Webrazzi. http://webrazzi.com/2016/04/25/liv-hospital-dijital-operasyonlari-icin-destex-digitali-secti/ adresinde olduğu gibi onlarca tanıtım yazısı alınmış bir site. Koskoca Garanti Bankası’da tanıtım yazısı için tercih etmiş burayı. http://webrazzi.com/2016/04/19/garanti-bankasi-cep-subesi-goruntulu-kredi/ Yapı Kredi, Mediamarkt ve benzerleri de kelime bazlı tanıtım yazlarını alıyor. Google’ın istediği gibi sponsorlu içerik olduğu açık açık belirtilmiş. Tanıtım yazısı alan sitelerde Türkiye’nin en büyükleri. Ama yanlış işte, yanlış yapılıyor. Gün gelecek hepimiz tanıtım yazıları ile alınan her içeriği tek tek temizlemeye başlayacağız. Umarım o gün gelmeden geç kalmış olmayız. Günde 1 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan bu sitelere hiç bir şey olmaz diyorsun dimi. geneline bir şey olmaz ama çıkmak istedikleri görüntülü kredi kelimesinde işte böyle webrazzinin altında kalırlar.

Bu madde belirtmek istiyorum. Yorumlar ile, forum üyelikleri açarak, footer, sidebar linkleri ile, tanıtım yazıları linkleri ile ve benzeri yollarla artık bağlantı almayın, bağlantı satın almaya da çalışmayın. Çok severek yakından takip ettiğim bir SEO uzmanının bir anlatımından özetleyeyim size. bir gün gelecek Google internet ortamında sadece sizlerin isminizin (alan adı adı ya da firma ismi) ne kadar geçtiğine bakacak. Atıyorum firmanızın ismi DUFİ. Dufi kelimesi sadece text olarak ne kadar farklı sitelerde geçerse sizler için o kadar iyi olacak. Örnek olarak DUFİ adında bir seo firması var. SEO kelimesine alınan bağlantılar, direk olarak alan adına verilen bağlantılar değilde sadece bu kelimenin dijital ortamda ne kadar geçtiği göz önünde bulundurularak sıralamalar belirlenecek. Bu arada ismi Uğur’du o arkadaşın ve sanırım onu dinlerken n11.com’un SEO uzmanıydı en son. n11.com’daki uğur böceği amblemi ve bu doğru tespitinden dolayı hiç unutmam adını.

Sadece tanıtım yazısı almayın demiyorum aynı zamanda tanıtım yazısı da yazmayın. Yazın ama bağlantılardan bir uzak durun. Dofollow can yakar nofollow kazandırır unutmayın. Bir süre sonra…

2. BAŞLIK VE AÇIKLAMALAR

Google’da herhangi bir kelimenin aramasını yaptığınızda onun neredeyse bütün türevleri ile birlikte yazıldığı başlık ve açıklamalara sahip olan sitelere sürekli rast gelirsiniz. Emin olun artık bu süreklilik sona ermeye başlayacak. Hangi kelimeden gidelim. SEO olsun kelimemiz. Google’a SEO yazın hala daha SEO firmalarının başlık ve açıklamalarında iki defa SEO kelimesinin geçtiğini görüyorum. Hatta 3-4. Sadece firmalarda değil çalışma yapılan bir çok küçüklü büyüklü sitelerde bir kelimenin bütün türevleri art arda yazılıyor. Örnek olarak bir olta makineleri yazın isterseniz Google’a. Çıkan sonuçlara baktığınızda Olta Makineleri – Olta Makine Fiyatları başlığını göreceksiniz. İki defa olta kelimesi geçirilmiş. Ya da Google için aynı anlama gelen makine ve makina aynı başlıkta kullanılmış. Bir kaç sonuca daha baktığımda ise hani en altta en çok aranan kelimeler listeleniyor ya ona göre başlıkların atıldığı gözlenmekte.

Başlık ve açıklamalarda birden fazla aynı kelimeyi yazmaya gerek yok. Bir kelimenin tüm türevleri ile başlığınızı ve açıklamalarınızı doldurmayın. Makine, makina, mekineler, makinalar, makineci bunların hepsi aynı şeyler. Sırf karakter sınırı var diye geçmişte kalmış o SEO bilgilerini yenilemeye devam etmeyin. O kadar eleştiri yaptık peki doğrusu nasıl olmalı ?

Başlık: Olta Makinesi Fiyatları

Açıklama: Olta makinelerinin tüm marka ve yedek parçalarını en uygun fiyat garantisi ayrıcalığı ile Dufi’den satın alabilirsiniz.

Bu madde üzerinde birinci madde kadar durmak istiyorum. Birinci madde kadar yapılan bir yanlış olduğunu belirtmek istiyorum. Sade, anlayışlı, kullanıcıyı sıkmayan, aynı kelimelerin tekrarlanmadığı, Google’da o kelime türevlerinin en çok aratıldığı kelimelerden oluşan yazıların olmadığı başlık ve açıklamalara yönlenin.

3. OLUŞTURULAN İÇERİKLER

Bir kelimenin bütün varyantları için içerikler yazardık. Yani ben bundan bir ay öncesine kadar yazıyordum. Her geçen süreç içerisinde bazı içeriklerin kendisini tekrarlamaya başladığını fark ettim. Birbirini başlık ve açıklama olarak birbirini yenilemeye başlayan içerikler. Özellikle blog sayfalarında yapardım bunu. Son zamanlarda fark ettim ki ilk başta yazmış olduğum içerikler geçerliliğini yitirmeye başlamış. Ama arama motorlarında bu içerikler üst sırada çıkıyor. Bende yeni içerikler eklemek yerine eski bütün içerikleri günümüz koşullarına göre güncellemeye başladım. Fark ettim ki bu içerikler çok doğal ve hızlı bir şekilde üst sıralarda çıkmaya başlıyor. Örnek olarak geçmişte yazmış olduğum A içeriğini düzenledim. Baktım ki bu içeriğin başlık ve açıklamasına yakın olan diğer bütün içerikler de çıkmak istediğim kelimelerde yine A içeriği ön plana çıkıyor.

İlk paragrafta kafanızı biraz karıştırmış olabilirim. Anlatmak istediğim şey şu. Bir sitede daha fazla içerik olsun her gün yeni bir içerik girilsin, Google sitenizin güncellendiğini görür ve daha üst sıralarda çıkarsınız. Artık bu eskide kaldı. Tabi benim gözlemlediğim ile. Neye göre eskide kaldı peki ? Tamam sitenize içerik sağlayın ancak atıyorum belirlemiş olduğunuz 100 makaleyi güncelleyerek bunu yapın. Benzeri başlık, anahtar kelime ve açıklamalarla içerik oluşturmak yerine önem verdiğiniz makaleleri güncelleme yoluna gidin. Hatta zamanı geldiğinde güncelliğini yitiren benzeri başlık ve açıklamaya sahip olan içerikleri silin. Son bir aydır içerik editörlerimi bu yöntem ile devam etmeleri için görevlendirdim. Kesinlikle yeni içerik girmeyin bir süre dedim. Benzeri bütün içerikleri tespit ettim. Sizlere vereceğim 51 içeriği yine sizlerden isteyeceğim yöntem ile güncelleyin. İnanılmayacak bir şekilde bu içeriklerde daha üst sıralara çıktığımızı ve tam zamanında yapıldıkları için %40 oranında doğal hitlerde artış olduğunu gözlemledim. Henüz yolun başında olunmasına rağmen. Tabi tabi 7 sitede de bu yönteme gidildi. Sonuç hep aynı. Sadece artış.

Yukarıda anlattığım güçlü içeriklerin güncellenmesi olayında kesinlikle sitenize gelecek olan kullanıcıların görüşlerini belirttiği, sorular sorduğu alanlar olsun. Onları zamanında mutlaka cevaplayın ve cevaplarken kesinlikle vereceğiniz bilgilerden kaçınmayın. Bakın bu sitede yayınlanmış olan 208 makale var ancak yazılan ve cevaplanan toplam yorum sayısı şu anda 2587.

4. SİTELERİNİN ALTYAPISI

Büyüklü küçüklü bütün firmalarda ilk dikkat ettiğim şey kullandıkları alt yapıların özellikleri. Bu maddeyi okuyorsanız eğer kendinize şu soruyu sorun hemen. Sitem ne kadar sürede açılıyor ? Sitem Google’un istekleri doğrultusunda mobil uyumlu mu ? Tasarımım nasıl ? Görsel tasarım kullanıcıları etkiliyor mu ? Kullanıcı davranışları sonucu son bir kaç ayda sitede kalma süreleri ne kadar ? İçerikler

Yaklaşık 11 madde var şu anda sadece 3 geniş 1’i başlangıç olmak üzere 4’ü hakkında bilgi verebiliyorum. Çok yakın bir zamanda makaleme devam edeceğim. Bu iki madde de genişletilerek anlatılacaktır biraz yüzeysel olduklarının farkındayım.

İlgili Yazılar


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  1. Serhat merhaba, çok önemli noktalara dikkat çekmişsin. Artık kelime odaklı çalışmalar ciddi şekilde spam riski barındırıyor. Alınan backlinkler içinde mutlaka nofollow linkler bulunmalı, dofollow linkler senin de belirttiğin gibi artık oldukça riskli… Zaten şimdiye kadar arama sonuçları hangi teknikle yoğun olarak manipüle edilmeye çalışıldıysa bir süre sonra yeni bir algoritma ile cezalandırılmıştır. Bilgilendirici yazın için teşekkürler.

    1. Erdem Bey merhaba;
      Kesinlikle şu anda Google dofollow linklerin kullanımına oldukça fazlası ile dikkat ediyor. Özellikle bir safaya footer ve sidebardan alınan dofollow linkler yüzünden ilgili sayfaların ciddi düşüşler yaşadığını gözlemliyorum. Nofollow yapılmasını ya da tamamen kaldırılmalarını tasiye ederim.
      Selamlar.

  2. Kardeşim yine döktürmüşsün. Eline sağlık. Gerçekten gözlemlediğin konular birebir doğrudur. Olan içeriği zenginleştirmek ve güçlü sayfaları kullanıcıya göre düzenlemenin, güncellemenin artısı daha büyüktür. 2016 SEO tekniklerinin en iyi anlatımlarından biri olmuş. Teşekkür ederim.

    1. Hüseyin Bey merhaba;
      Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Ancak bir türlü vakit bularak devamını getiremedim. En kısa zamanda bahsetmiş olduğum 11 madde tamamlanacaktır.
      Selamlar.

Son Yazılanlar

Sis tahmini nasıl yapılır

Sis tahmini meteorolojistler tarafından nasıl yapılır bu makalemde tüm detayları ile birlikte anlatmaya çalışacağım. Bilgileri vermeden önce sis nedir ve...

El freni nasıl çekilir?

El freni nasıl çekilir? El freni nasıl çekilir bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu anlatım Hemen...

Araba benzinli mi, dizel mi nasıl anlaşılır?

Araba benzinli mi, dizel mi nasıl anlaşılır? Araba benzinli mi, dizel mi nasıl anlaşılır bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir...

Arabanın silecek suyu nereye konur?

Arabanın silecek suyu nereye konur? Arabanın silecek suyu nereye konur bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu...

Lastik hava basıncı fazla olursa ne olur?

Lastik hava basıncı fazla olursa ne olur? Lastik hava basıncı fazla olursa ne olur bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir...

Lastik hava basıncı kaç olmalı?

Lastik hava basıncı kaç olmalı? Lastik hava basıncı kaç olmalı bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu...

Lastiğe hava nasıl basılır?

Lastiğe hava nasıl basılır? Lastiğe hava nasıl basılır bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu anlatım Hemen...

Doğru ayna ayarı nasıl olmalı?

Doğru ayna ayarı nasıl olmalı? Doğru ayna ayarı nasıl olmalıdır bu yazımda videolu anlatımlı detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Videolu...