Yamaha nmax bugün itibari ile (04.08.2015) Türkiye sınırlarına girmiş durumda. Çalıştığım şirkette yan tarafımda bulunan arkadaşım ise ilk siparişleri verenler arasında. Siyah Yamah Nmax’ini sabırsızlıkla bekliyor. Tabi ki beklediği yer ise motosikletin Türkiye’de ana vatanı olan yer Sakarya. Ve yine tabi ki Sakarya’lı şefimiz sayesinde.
Yamaha bu motosikleti neden üretti diyenlere direk olarak cevabım şudur. Honda PCX’in pazar payı ve Yamaha tarafından kıskanılması. Ben bir 2012 model Honda PCX kullanıcısıyım. Bu kadar sağlam ve bu kadar uzun yol yapabilen 125 cc bir motosiklet görmedim tanımıyorum. Hatta şunu söyleyebilirim en son İstanbul’dan başlayarak 1700 km Ege gezisi yaptım. Yolda bırakmadı ve o gezinin ardından hiç bir sıkıntı yaşamadım. Bir daha böyle bir motosiklet üretilemez derken Yamaha yaptı yapacağını. Ödüller alan Honda PCX 125cc ve 150cc’ye artık dur diyebilmek için en büyük rakibini üretti. Yamaha Nmax.
Henüz kimse bilmiyor nasıl bir scooter olduğunu ama söylemlere göre Yamaha kullanabileceği bütün teknolojisini kullanmış bu motosiklette. Tasarım açısından bakıldığında ise özellikle siyah rengi kesinlikle favorim. Yan kısımlarda bulunan beyazlar siyahın asaletini tamamlamış durumda. Lafı çok uzatmadan Yamaha Nmax hangi özelliklere sahip biraz bilgi vereyim isterseniz.
Yamaha Nmax Özellikleri
Honda PCX’de olduğu gibi sıvı (su) soğutmalı yapılmış. 125cc olmasına rağmen uzun yol yapabilmesi düşünülmüş. 4 zamanlı ve bu sayede yüksek tork düzeylerinde iyi performanslar sağlayabiliyor. Düşük ve yüksek motor devirlerinde daha verimli çalışabilmesi için özel bir kam mili geliştirilmiş. VVA sistemi bulunmakta. 4 silindirli. Yakıt tasarrufu var diyebiliriz. Honda PCX’de olduğu gibi 20 TL’lik yakıt ile 150 km ve üzeri yol alabilirsiniz. 230 mm disk frenleri bulunmakta ve ABS ile donatılmış. Güven veriyor diyebiliriz bu konuda. Geniş bölmeli 110/70-13 ön lastiği ve kalın 130/70-13 arka lastiği ile şehir içinde konforlu bir yolculuk Yamaha sevenleri bekliyor. Unutmadan söyleyeyim farları LED ve bütün göstergeler LCD. Dilerseniz teknik özellikleri aşağıdan inceleyebilirsiniz.
Motor tipi | Tek silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC, 4-subap |
Motor hacmi | 125cc |
Çap x Strok | 52,0 mm x 58,7 mm |
Sıkıştırma oranı | 11,2 : 1 |
Maksimum güç | 9,0 kW @ 7.500 dev./dk. |
Maksimum tork | 11,7 Nm @ 7.250 dev/dk. |
Yağlama | Islak karter |
Yakıt sistemi | Yakıt Enjeksiyon |
Ateşleme sistemi | TCI |
Çalıştırma | Elektrik |
Şanzıman | V-Kayışı Otomatik |
Şasi
Ön süspansiyon | Teleskopik çatal |
Ön teker hareketi | 100 mm |
Arka süspansiyon | Tek kol |
Arka teker hareketi | 90 mm |
Ön fren | Hidrolik tek disk, Ø 230 mm |
Arka fren | Hidrolik tek disk, Ø 230 mm |
Ön lastik | 110/70-13 |
Arka lastik | 130/70-13 |
Boyutlar
Toplam uzunluk | 1.955 mm |
Toplam genişlik | 740 mm |
Toplam yükseklik | 1.115 mm |
Sele yüksekliği | 765 mm |
Tekerleklerarası mesafe | 1.350 mm |
Minimum yerden yükseklik | 135 mm |
Islak ağırlık | 127 kg |
Yakıt tankı kapasitesi | 6,6 litre |
Yamaha Nmax Fiyatı Nedir ?
Yamaha Nmax fiyatı ise 8.600.000 TL olarak belirlenmiş durumda. Honda PCX’den sonra Yamaha Nmax’inde kalitesini yaşayacakmışız gibi geliyor. Ama şunu unutmayın Honda bu teknolojiyi çok yakından takip ediyor ve yeni tasarımı ile birlikte en çok tutulan markası olan Honda PCX’i çok şey katmış durumda. Honda PCX sevenler 2016 yılını bekleyin derim. Bu rekabet tamamen bizlerin işine yaradı. Son olarak Yamaha Nmax’in ilk partisi çok az sayıda geliyor. Ben test edeceğim 1 haftaya kadar ve yorumlarımı yazacağım. Sizlerden de yorumlarınızı bekliyorum.
N Max 155 ABS lastik hava basıncı kaç psi olmalıdır.
Teşekkür ediyorum.
Birol Bey merhaba;
Kullanım kılavuzunda aşağıdaki bilgiler var.
1 kişi:
Ön:
150 kPa (1.50 kgf/cm², 22 psi)
Arka:
250 kPa (2.50 kgf/cm², 36 psi)
2 kişi:
Ön:
150 kPa (1.50 kgf/cm², 22 psi)
Arka:
250 kPa (2.50 kgf/cm², 36 psi)
Selamlar.
Merhaba
1 aydır nmax 155 kullanıyorum daha önce pcx 150 kullana biri olarak honda ne yazikki teknoloji takip eden bir firma değil arka fren 1880 lerden kalma kampana lcd ekren ufacık oda yeni lerin var eskilerinde yok oda nmax inat olsun diye koydular 🙂
kalkışda duruşda pcx ne yazikki nmax yetişemiyor bile 70 derecelşk yokuş pcx can çekişirken nmax 155 yanında zorlanmadan kazıyıp atıyor blurcore teknoloji var tabi nmax 155 de ben yeni nmax 155 sevdim bakan bir daha bakıyor yolda bayram istanbul konyaya eşimle gidicem yani artıçılı olarak 800 km sevgileri kalın hondan uzak durun 🙂
merhabalar;
2 günlük nmax 125 cc kullanıcısıyım honda pcx 125 yanında halt etmiş kalkır frenleme ve yüksekklik konusunda pcx den 10 numara motor diyebilirim.
Merhaba yamaha Nmax kullanicisiyim. Motor çok atık. Frenleme sistemi (özellikle ABS) mükemmel. Araç çok dengeli fakat en büyük sıkıntısı sert olan amortisörleri ile bütün çukurları hissediyorsunuz. + koltuk çok rahat değil. Pcx kullanmış biri olarakta nmaxin daha fazla güven veren bir motor olduğunu hissettim. Nmax tasarım olarakta hoş bir motor olmuş.
Okan Bey merhaba;
Vermiş olduğunuz bu değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
Selamlar.
Motorda yamaha, telefonda iphone, arabada mercedes.
Merhaba,
Ne oldu Nmax vs PCX? Herşeyiyle Nmax diyordum ama son zamanlarda PCX’in tasarımı çok hoşuma gitmeye başladı. Aslında en cazip olan PCX150 alıp tartışmalara son vermek ama yine de bir kıyas görmek isterdim.
Merhaba Mehmet;
NMAX çok küçük Honda PCX’e göre. Sonra yollardaki laka ve tümseklerde çok fark ediyorsun. İkinci kişi bindiğinde arkaya dışarıda kalıyor. Direk PCX’i almanı tavsiye ederim. Daha az yakıyor.
Selamlar.
ben ağustos ayında aldım hersey çok ıyı süper çok mükemmel de suspansıyon hıc yok be kardesım asfalt dışında kullanılmaz…… hıssettırmeden hıc bırçukuru geçmez…..
yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum. 4 hafta olmuş yoksa bir aksilikmi oldu?
Merhaba Hamza;
Maalesef ilk partiye yetişemedim. İkinci partiden ise bir yamaha nmax geliyor. 1 hafta içerisinde elimizde olacak ve gerekli bütün testleri yaparak bir videosunu çekip koyacağım.
Selamlar.
İlk parti Türkiye’ye gelmişti ama kimse alamadı. İkinci parti ise yeni geldi. Maalesef siyah rengi ülkemizde satışa sunulmuyor. Arada sokaklarda görüyoruz bakalım Honda PCX’e sağlam bir rakip geldi gibi.
Serhat Abi Yamaha ne yaparsa yapsın Honda PCX’in yanından bile geçemez.
Merhaba Özkan;
Denemeden bilemeyiz ve sadece bir hafta kaldı. Bende Honda PCX sevdalısıyım ve Kara Şimşek (motosikletime koyduğum isim) sahibiyim. Ama geldiğinde test edip bütün doğruları yazmak istiyorum.
Selamlar.
YAMAHA YAMAHA YAMAHA ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ TANIRIM BU MARKAYI
1 Temmuz 1955, Iwata, Shizuoka, Japonya YAMAHA MOTOR COMPANY BÜYÜK CC LERİN PİRİ ATASI GÜÇ VE DAYANIKLIK SEVİYORUM ABİ :))
SERHATÇIM SELAMLAR VAKTİN OLURSA PASLAŞALIM MOTOR SOHBETİ HOŞTUR SAYGILAR…